Anns agenda

24 oktober 2006

California dreamin´

Är det någon mer än jag som minns Mama´s and the Papa´s? Sången i rubriken faller osökt på mina läppar en dag som denna...

Jag reste som sagt tor till Umeå igår på konsulentträff. Åkte eco-taxi från flygplatsen - mig veterligen finns det inte många sådana i Sverige!
Väl framme väntade ett trevligt gäng med fika (inom parentes var lokalen där fm-fika skulle intas nytapetserad med Josef Frank-tapeter...).Först tog jag miste på sällskap och hamnade bland representanter för Lärarförbundet, men de var inte ett dugg intresserade av mitt sällskap!

Av själva Umeå hann jag inte se mer än en snabb glimt under vår korta promenad till lunchchrestaurangen, men visst, det FINNS björkar.

Det här är väl varken tid och plats att redovisa allt som avhandlades, men det var roligt att få ansikten att associera till och att börja lära känna varandra en smula.

Ja, detta med det personliga mötet blir ofta behållningen på olika träffar och konferenser tycker jag. Det gör det mycket lättare att ta kontakt nästa gång för rådfrågning plus att man får ett hum om vilka som kan vara lämpliga att bjuda in i olika sammanhang.

På väg tillbaka till flygplatsen skymtade jag i ögonvrån bl a Norrlandsoperan och Balettakademin, så även en kort visit kan ge mersmak:-)

Nu tillbaka till skrivbordet...

Inga kommentarer: