Anns agenda

16 juni 2007

Sommartips


Eftersom jag snart än en gång reser hit för en längre sejour, besinnar jag mitt ansvar och sammanställer en lista med sommartips!

Min läslista:

Maria-Pia Boëthius: Mediatan
Ian McEwan: Främlingars tröst
Claude Simon: Jardin des plantes
Anders Paulrud: Som vi älskade varandra
Margareta Ekström: Olga om Olga
Roddy Doyle: Kvinnan som gick in i dörrar
Martina Lowden: Allt
Klara texter (red. Jenny Westerström)
Anne Wiazemsky: Lovsånger till kärleken
Astrid Flemberg-Alcala: Anteckningar från en stad vid havet

Samtliga lånade på ett folkbibliotek nära mig:-)

Min länklista:

Open Culture
Podblog
Feber
StumbleUpon
Musicovery
Songbird


Sommargåta:

"I hjärtat av varje bruksort finns ett ruvande åskmoln, något titaniskt, ur vilken blixtarna slår."

Vem skrev detta?



Inga kommentarer: