Anns agenda

20 april 2007

Open culture

Dagens inlägg får bli ett tips om sajten Open Culture, som presenterar sig så här:
"Open Culture explores cultural and educational media (podcasts, videos, online courses, etc.) that's freely available on the web, and that makes learning dynamic, productive, and fun."

Den senaste posten tar upp hur du lär dig 21 språk med hjälp av din iPod :-), men det finns mycket mer att hämta:podcasts i olika bild- och ljudformat, omfångsrika digitala textsamlingar mm

Idag hamnade jag via Open Culture i Oxford (!) , där jag roade mig med att titta på en ganska forcerad (?) Tim Berners-Lee - ursäkta, Sir Tim ska det vara - tala om "The Future of the Internet"(välj format), men åter på Open Culture fann jag det mer intressant att fördjupa mig
i Digital Campus - skynda att prova!

Inga kommentarer: